Diskusní fórum pro modely 1:100 Modely LBS 1:100 Papírové modely 1:100 Homepage
Soutěžní kolo12 3 4 5 right


Souhrn 4. kola (probíhalo od 1. 11. 2007 - do 15. 3. 2008) - soutěžní téma TATRA - vybrané modelové řady vozů


Téma kola a pravidla:

TATRA - vybrané modelové řady vozů (111 (128),141 (147), 137 (138),148, 813, 815) v měřítku 1:100

1. září 2007 proběhla v Tatře oslava stodesátého výročí výroby automobilů v Kopřivnici.

TATRA patří se svou více než stopadesátiletou historií mezi nejstarší automobilky světa. Počátek výroby dopravních prostředků začal v Kopřivnici v roce 1850, v roce 1897 zde byl vyroben první osobní automobil ve střední Evropě - "Präsident". V roce 1898 spatřil světlo světa první nákladní automobil, který pak položil základ tradice nákladních vozů značky TATRA. Šlo o vůz trambusového typu o nosnosti 2,5 t se dvěma vzadu uloženými motory Benz. V dosavadní historii bylo v Tatře vyrobeno přes 90 tisíc osobních automobilů a téměř 390 tisíc vozidel nákladních.

Proto jsme vybrali do 4. kola soutěže právě nákladní vozy značky Tatra vybraných modelových řad.


Pravidla pro 4. kolo

1) Přihláška do soutěže - do 1.12. 2007 zaslat foto předlohy (bez fota předlohy nelze soutěžit)
2) Uzávěrka soutěže 1. 1. 2008 - nejpozději v tento den musí být soutěžní model + veškeré náležitosti doručeny na náš e-mail. Povinnou součástí je foto sestaveného modelu, bez něj nelze soutěžit.
3) Podle počtu hlasů bude stanoveno předběžné pořadí, které se může změnit počtem celkově získaných bodů za splnění pravidel soutěže a dále proběhne hlasování poroty. Na základě těchto kritérií je stanoveno celkové pořadí.


Výsledky pro 4. kolo
Výsledky budou známy do konce roku 2008

1. Petr Kudrej - Automatické Pero - T815 SPO 26 208 6x6.2
2. Stanislav Libiš - LBS - 815 8x8 WILDFIRE
3. Michal Rozínek - Mi-Ro - ShKH-77_DANA 

4. FDS (Frenkye) - Tatra 813 RM vz. 70
5. František Běhounek - LBS-PM-13 - Tatra 815 4x4.1 AWS-Program
6. Richard Tóth - Richibox - Tatra 815-260 N12
7. TripleM - Tatra 815 S1 6x6
8. Ivan Chmela - Paper Case - Tatra 815-2 4x4 valník
9. Schroub - Tatra 815 SPO 26 208 6x6.1
10. Josef Fereš - Tatra 815 TP
11. Lukáš Jelínek - Tatra 815 TPL 6x6.1R
12. Ondřej Sedlák - Streetmodel - Tatra 138 6x6 valník

Podrobné výsledky tabulkově ve formátu .xls


Soutěžní modely a foto předloh:

Přihlášené modely (předlohy):

předloha předloha
předloha předloha
předloha předloha
předloha předloha
předloha předloha
předloha předloha
předloha předloha
předloha předloha


Modely ke stažení:

Z přihlášených modelů chybí:
Tatra 813 RM70 (předloha č. 1) - nepřišlo do uzávěrky kola
Tatra 815 CAS 32 (předloha č. 3) - nepřišlo do uzávěrky kola
Tatra 813 8x8 (předloha č. 9) - nepřišlo do uzávěrky kola
Tatra 815 AV 15 (předloha č. 15) - vyšlo po soutěži samostatně jako bonusový model FDS / Bucobox

Číslo Autoři / abecedně Model ke stažení Foto modelu
1 František Běhounek Tatra 815 4x4 AWS Program

Návod na sestavení (*.doc)

Další foto: 1 - 2 - 3
Foto modelu
2 Frenkye / FDS
Tatra 813 RM 1

Tatra 813 RM 2

Tatra 813 RM 3
Foto modelu
3 Josef Fereš
Tatra 815 TP - tahač přívěsů Foto modelu
4 LBS Tatra 816 8x8 Wildfire

Návod na sestavení (*.png)

Foto detailů modelu
Foto modelu
5 Lukáš Jelínek
Tatra TPL 28 235 6x6 Foto modelu
6 Mi-Ro / Michal Rozínek ShKH-77 Dana 1

ShKH-77 Dana 2

Fotonávod 1

Fotonávod 2
Foto modelu
7 Ondřej Sedlák Tatra 138 valník Foto modelu
8 Paper Case / Ivan Chmela
Tatra 815 - 2 4x4 valník Foto modelu
9 Petr Kudrej / Automatické pero Tatra 815 SPO 28.202 6x6.2 (pdf)

Foto 1 - 2 - 3

Foto 4 - 5 - 6
Foto modelu
10 Richibox RT 51 - Tahač Tatra

RT 52 - Návěs

Návod na sestavení (*.doc)
Foto modelu
11 Schroub Tatra 815 SPO 26 208 6x6.1a

Tatra 815 SPO 26 208 6x6.1b

Návod na sestavení (*.doc)

Další foto: 2 - 3 - 4
Foto modelu
12 TripleM Tatra 815 S1

Návod na sestavení (*.doc)

Další foto: 2 - 3 - 4
Foto modelu
Mimo soutěž
LBS
Tatra 815 TATRABUS

Návod na sestavení (*.png)

Info o předloze modelu
Foto modelu


Komentář ke 4. kolu:

Máme po 4. kole, které dostal na starost František Běhounek. Doufám, že soutěž pod mým vedením neutrpěla vážnou újmu. Myslím, že zvolené téma bylo zajímavé jak pro autory, tak i pro hlasující a přímé "konzumenty " (stavitele modelů). Mezi námi se objevil nový autor, který sice konstruoval modely již dříve, ale svým modelem nás všechny velmi mile překvapil a zaslouženě vyhrál. O první místo bojoval s našim známým LBS, který skončil nakonec na druhém místě. Jeho model se velice povedl, nechyběl ani návod v podobě fotografií a návodné kresby, ale na stavbu to stačilo, snad se napříště dočkáme i psaného návodu. Na třetím místě se umístil Michal Rozínek se svou DANOu, jeho model mě velice příjemně překvapil, dokázal se prodrat až na vrchol .

Všichni autoři ze sebe vydali vše, co bylo v jejich silách. Už v průběhu 4.kola se rozpoutala diskuze o následujícím 5. kole. Docela nás to s Tomášem překvapilo, že ještě nekončí 4.kolo a už je tu diskuze o 5.kole. Pro 4.kolo bylo zvoleno téma, ve kterém si všichni vybrali to své, a tak bych chtěl tento způsob vybírání témat zachovat, je ucelené a dává směr ze kterého se nedá uhnout.
Další věcí byla zmínka o překreslování modelů, docela mne to udivuje, vždyť překreslováním modelů Paper Case jsme skoro všichni začali tvorbu modelů. Tuto otázku si vyřešíme asi v diskuzi ve fóru, kde si stanovíme co je překreslování a co už je nový model.
 
Děkuji za pomoc a ohodnocení modelů všem porotcům - Le6n, Colonel32 a Míra. Tomášovi za jeho bedlivý dohled. A Pitrisovi za jeho technickou podporu.
 
Tímto se loučím a těším se na další nové modely a konstrukční triky v 5.kole.                                                    

František Běhounek a kolektiv.